maandag 21 juli 2008

Eerste World Tour Marseille

Met Jantine van der Vlist heb ik afgelopen week mijn eerste world tour ervaring opgedaan in Marseille.
We vertrokken op zondagochtend samen met de tomtom in de auto naar Marseille. Heel voorspoedig kwamen we aan het begin van de avond aan bij het Hotel. We wilden nog even naar de velden rijden om te kijken waar we maandagochtend een veldje konden reserveren om wat te trainen. Na 2uur rondgedwaald te hebben (tommie kon het adres niet vinden) vonden we de velden, met na wat gebrekkig frans de weg gevraagd te hebben.
Maandag was het al lekker warm zo'n 28 graden alleen stond er wel windkracht 7 ongeveer. Na onze training hebben we lekker op een terrasje gezeten en genoten van de oude haven en het lekkere weer!
Na een lekker geimproviseerd ontbijt op de tribune van het centre court, was het dan zover. We moesten op centre court spelen tegen een Engels team. Van de wind was niks meer te merken want de vlaggen hingen helemaal stil.
Na ik denk 8x foutserveren waren de ergste zenuwen verdwenen maar toch hield ik de hele wedstrijd wel een bibberhandje.. Stomme acties die ik normaal niet zou maken, maakte ik daar in die wedstrijd. Ondanks dat deden we het goed en wonnen we met 2-1!! Dat betekende dat we nog 1 wedstrijd moesten winnen om naar het hoofdtoernooi te kunnen.
De tweede wedstsrijd speelden we een paar uur later tegen een team uit Noorwegen. We starten goed in het warme centre court en wonnen de eerste set met 21-18. De tweede set liepen we achter de feiten aan en verloren we met 21-18. De 3e set hadden we alles weer onder controle na een lekkere service/ verdedigings serie halverwege de set. We stonden uiteindelijk 12-8 voor en ik zag het hoofdtoernooi al bijna langsflitsen. Echt heel jammer verloren we de set toch nog met 15-13. Jantine zei dat ze wat zenuachtig werd en wist de side out niet meer te scoren. Ik kon ook met mijn verdediging de ballen die we terug kregen niet van de vloer meer afhalen dus het einde was echt balen! Ondanks dat hebben we ontzettend leuke dagen gehad. We zijn namelijk op woensdag ook nog gebleven om in het hoofdtoernooi wat wedstrijden te kijken en door de stad te lopen. Het was supergezellig, het weer was goed dus uiteindelijk een fantatische ervaring.
Voor mij smaakt dit duidelijk naar MEEER!!

Geen opmerkingen: