zondag 8 juni 2008

Grand Slam Amsterdam

Dit weekend, dat voor mij op vrijdag begon, heb ik samen met Ilke de Grand Slam in Amsterdam gespeeld. Het is een eredivisie toernooi dat een grand slam wordt genoemd omdat er dubbele punten en prijzengeld te verdienen valt. Ilke en ik hadden ons geplaatst voor dit toernooi omdat wij in Nesselande de 1e divisie gewonnen hadden.
Vrijdag om 12.00 uur moesten we verzamelen om uiteindelijk onze eerste wedstrijd om 13.00uur te starten tegen Boerhave/'t Hart, een ervaren beachteam dat al jaren in de eredivisie meedraait. Wij hadden duidelijk wat opstart problemen want de eerste set ging verloren. In de tweede set wist Ilke goed side-out spel weg te zetten en ik draaide in mijn verdediging en service nog niet lekker. Door het degelijke spel van Ilke wisten we de 2e set te winnen en konden we strijden voor de 3e set. Met net een paar extra verdedigde ballen en servicepunten wisten we de spannende 3e set te winnen! YES.. ons eerste potje binnen.
De tweede wedstijd moeten we tegen v Dijk/ v Vliet. Een team dat als 4e geplaatst stond en altijd wel in de top 8 van de eredivisie eindigt. Ik wist mijn verdediging na de eerste wedstrijd weer lekker op te pakken en mijn service liep ook weer goed. Hierdoor konden we naast de side out van Ilke extra punten binnen halen en wonnen we met 2-1. Heerlijk..nog een potje binnen
Als we nu de 3e wedstrijd ook zouden winnen stonden we in 1 x bij de eerste 8 en mochten we zondag weer verder strijden. Deze 3e wedstrijd verloren we helaas. Ilke wist haar passing niet heel lekker te krijgen en in de blokkering en verdediging konden we te weinig punten terugsprokkelen.. jammer.
Nu hadden we nog een herkansing om naar de zondag te mogen. We moesten spelen om 1 set (we begonnen pas om 9.30uur en het werd al donker). Meppelink/ Stiekema de trainingsmaatjes van Ilke (Talent Team) waren ons laatste slachtoffer. We moesten ons na een paar uur wachten even goed opladen en dit lukte zeer goed. Door middel van een goede serviceserie van Ilke en een paar extra verdedigingsballen van mij wisten we met 21-15 en waren we door naar zondag.
Vandaag(zondag) dus gespeeld. Omdat er bij de laatste 8 van het systeem single elemination gebruik werd gemaakt mag je geen wedstrijd verliezen(dan lig je direct uit het toernooi).
We moesten spelen tegen het team dat als eerste geplaatst stond Van Iersel/Wesselink. Een goed team dat internationaal ook al n paar mooie resultaten neergezet heeft.
De side out van Ilke wilde, door de servicedruk van Marleen en Marloes niet lekker lopen. In de verdediging wisten we ook niet veel op te pikken dus we verloren redelijk dik met 21-16 en 21-15. Jammer dat we deze wedstrijd niet beter gespeeld hebben maar achteraf is het resultaat, gedeelt 5e plek, niet slecht na ons laatste toernooi in Dwingeloo! Ik was tevreden over mijn spel.

Geen opmerkingen: