dinsdag 17 juni 2008

Eredivisie Groningen

In het weekend van 14 en 15 juni was de eredivisietour beland in Groningen. Ik speelde hier ook weer met Ilke. We moesten op zaterdag 2 wedstrijden winnen om door te gaan naar de zondag.
De locatie was ontzettend gezellig opgezet en door het mooie weer was er veel publiek op het grote plein met activiteiten afgekomen.
Op zaterdah speelden Ilke en ik de eerste wedstrijd niet heel sterk. Ik serveerde niet echt goed. Het spel was bst slordig. Ondanks dit wisten we de wedstrijd wel met 2-0 te winnen.
De 2e wedstrijd moesten we tegen Meppelink/Stiekema de trainingsmaatjes van het Talent Team van Ilke. Hier wisten we de side-out goed weg te zetten en met service en verdedigend werk de hele wedstrijd druk te houden op de tegenstander. Dit was lekker want we wisten met 2-0 te winnen en waren nu gelijk door naar de zondag.
Op zondag speelden we net als in Amsterdam singe-elemination. Dat betekent 1 potje verliezen en je kunt niet meer door voor de volgende ronde.
Omdat wij nog niet veel punten hebben stonden we als 7e geplaatst op zondag en moesten we direct tegen een Talent Team dat erg degelijk speelt. Remmers/van Gestel.
Ik speelde wel lekker. Ik heb een paar extra punten geserveerd en een paar verdedigingsballen gepakt en teruggescoord. Echter is het lastig als de passing in de side-out niet loopt om dan toch de wedstrijd te winnen. Als de side-out elke keer gehaald wordt dan loopt de telling gelijk op en met die ene cruciale goede service of verdedigende bal kun je de set dan winnen.
Omdat de pass niet lekker liep konden we dus geen vast spel laten zien. We verloren met 2-0.
Hierna moesten we nog 1 wedstrijd spelen om de plekken 5/6 en 7/8 te verdelen. We speelden hier tegen Inge en Charlotte een team dat wij goed controleerden en dus ook met 2-0 van wonnen. Ons eindresultaat was dus weer een gedeeld 5e/6e plek.

Volgende week speel ik mijn laatste toernooi met Ilke. We spelen dan in Eindhoven. Wie wil komen kijken is van harte welkom!

Geen opmerkingen: