zondag 31 augustus 2008

Net geen medaille Nederlands Kampioenschap

Vrijdag begon voor mij het Nederlands Kampioenschap. Na de eerste wedstrijd gewonnen te hebben moest ik samen met Jantine spelen tegen Ilke Meertens en Michelle Stiekema. Met beide van deze meiden heb ik dit seizoen nog verschillende toernooien gespeeld. Nu was het dus de taak van ze te winnen i.p.v. met ze te winnen.
Jantine en ik starten goed en wisten de eerste set dik te winnen 21-13. De tweede set maakten wij meer fouten in de side-out en verloren we met 22-20. De 3e set ging heel makkelijk. we wonnen met 15-8. Door deze winst stonden we in ronde 3, als we die zouden winnen stonden we direct in de halve finale. We moesten tegen de nummer 1 geplaatst Mered de Vries en Sanne Keizer. De eerste set speelden we goed en alert en konden we tot 17-14 de voorsprong houden. Helaas had ik daarna een aantal fouten in mijn pass en aanval waardoor we alsnog de set met 21-19 verloren. De tweede set bleven de meiden op mij serveren. Mijn pass kwam wel lekker alleen het setten van Jantine liep niet goed en ik kreeg het niet voor elkaar om de bal te scoren. We verloren uiteindelijk dik met 21-13.
Zaterdag hadden we dus een herkansingspartij voordat we naar de halve finale zouden kunnen. Ik starte wat nerveus en maakte stomme foutjes. Jantine zat ook niet lekker in de wedstrijd dus wonnen we zeer moeizaam. Uiteindelijk wel in 2-0 gewonnen en konden we zeggen dat we de halve finale bereikt hadden.
2 uurtjes later in de brandende zon met een vol stadion mochten we het opnemen tegen Danielle Remmers en Sophie van Gestel. Het was een zeer spannende wedstrijd met ontzettend veel lange rally's waar goed werd verdedigd. De eerste set verloren we maar de tweede set wonnen we.. Het was een echte slijtageslag. Ik had in de tweede set al kramp gekregen en was fysiek al redelijk kapot. Gelukkig zagen we dat onze tegenstander er ook last van had en vochten we door. De 3e set ging gelijk op waarin Remmers/v Gestel voor het eerst op matchpoint kwamen te staan wij werkten die weg en hadden zelf matchpoint, ik verdedigde nog de bal op en had de wedstrijd af kunnen maken, helaas was mijn aanval niet goed genoeg en maakten zij de bal af. Uiteindelijk trokken zij aan het langste eind door met 19-17 in de 3e set te winnen.
Helemaal kapot dropen we van het veld af, we misten de finale op 'een haar', wat een vreselijk gevoel. We wisten dat we 3 kwartier later weer moesten spelen voor het brons. Voor ons was dit een te korte hersteltijd, we waren fysiek helemaal stuk en konden niet meer het spel laten zien wat we kunnen spelen. We wisten dat we wel van deze meiden konden winnen maar het zat er gewoon niet meer in. Uiteindelijk verloren we in de 3e set van Meppelink/Wiltens. Heel zuur om bijna in de finale te staan en uiteindelijk daarna met niks naar huis te gaan.

Dit was voor mij nu de afsluiting van het seizoen. Ik neem nu even een weekje rust en ga beginnen met een plan op te zetten hoe ik komende jaren verder wil. Zodra ik meer weet dan zet ik dat op mijn blog.

Geen opmerkingen: